« 異動 to new office | Main | Holloween Party & Birthday Party »

October 19, 2006

電車でDCへ出張

Acela01I took Acela (Amtrak) for my business travel to DC. It was actually my first time to take Acela and was excited about it. I took from Newark Penn Station. The station itself is small and quite old but it was okay. I got my ticket online before hand and I had to pick up it at a ticket center.
I was surprised to see how the train is clean and nice. We sat dow sat quiet car and it was quiet. No phones in this car. Also toilet was big and very clean. I believe it was cleaner than Bullet Train in Japan.

 長い間ご無沙汰しておりましたー。仕事場引越し、引越し、引継ぎ、CompTIA Network+ の勉強(受かったなり♪)で忙しかったでつ・・・すみません

 DCへの出張は初めてで、個人的には飛行機で行きたかったのですが、一緒に行く人がどうしても電車がいいと言い始めたので、せっかくなのでAcelaで行くことにした。うわさによるととても快適だとか!チケットはネットであらかじめ予約しておいたので、チケットブースでIDを見せてから受け取った。ちなみに駐車場に車を停めたのですが、駅は小さいもののややこしくて迷いました・・・
 実際に電車に乗った感想ですが、まずキレイ。座席も新幹線並みのよさ。テーブルがある4人席もあったりして少し新幹線と違った。あと、食堂もある。それからトイレは広くて快適。Quiet Carというのは面白かった。かなり静かで、一緒に行った人と少し話してたら「うるさい」と怒られたくらいだ・・・アメリカ人も静かな人は静かなんだなぁと思いました(汗
 ともあれ、電車の旅も快適ですが、飛行機の方が慣れてるかなぁーと思いました。

Acela02
車内の様子。ここは確かQuiet Car

Acela03
座席にあるテーブルもキレイでした

Acela04
トイレ。広いしきれい♪

|

« 異動 to new office | Main | Holloween Party & Birthday Party »

NJ生活」カテゴリの記事

Comments

お久しぶりです。
僕もDCに行った時にこれ乗りました。快適の一言ですよね~!また乗りたいです!
Network+オメデトウございます~!これも僕も持ってますよっ!

Posted by: Toku | November 06, 2006 at 01:18 PM

Yusuke - your blog is a work of art. The view of the Acela toilet is icing on the cake. Also, I'm linking to your blog from mine at pricklesgoo.blogspot.com check it out and let me know what you think!

Posted by: Glen | November 19, 2006 at 10:48 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)


Comments are moderated, and will not appear on this weblog until the author has approved them.



TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/42980/12521852

Listed below are links to weblogs that reference 電車でDCへ出張:

« 異動 to new office | Main | Holloween Party & Birthday Party »