« Columbus, OH | Main | Mountain Creek »

February 17, 2007

スノボ → すき焼き

Mountain_creek01We went to Mt. Creek for snowboarding with NK's family and our family. I had to teach my wife how to snowboard because it was her second time to do snowboarding. I really think that she can do well coz she use to surf, but I guess the snow hurts after all... So I started to teach her but I am goofy and she's not. I can ride on regular side but not as good as my goofy. I guess it worked out good to her and also helped me improve my regular side.
After we snowboard, we had "Sukiyaki" at NK's house. We both haven't done Sukiyaki for loooong time so we liked it.

 Mountain Creek へ行ってきました。NK家と。家から役1.5時間くらいのところにあるこのスキー場はこじんまりとしているが、初心者を教えるにはちょうど。と言うことで嫁っ子を教えるために Mountain Creek を選んだ。行ってみるとやはり大きさはそこそこ。Windham よりもずっと山は低いし、リフトも少ない。でもやっぱり練習にはもってこいの場所v(`皿´)ノ

 何が初心者向けかと言うと、①ゲレンデにはベルトリフトがあり、平坦な面でとりあえず練習ができる。②それから次ステップにはそこそこ広い割となだらかな斜面がある。こちらはリフトに乗らないといけない。③更に上手くなれば裸のゴンドラに乗れる。乗りやすいし、降りやすい。そして早いし回数をこなせる。上から滑るときも林道は広いので練習しやすい。
 と、結構いい。でも結局、①と②だけでスノボを教えた。やはり1年のブランクをあけたので上手く滑れていないようだった。でも数回後はS字ターンもできてるし、上手だったと思う。自分はグーフィーなので教えるのが物凄く難しい。レギュラーで滑ってデモンストレーションをするのだが、少しぎこちなさは残る…。でも自分のレギュラースタンスの練習にもなるのでめげずに教えたです(゚ー゚)(。_。)ウンウン 
Mountain_creek02

 さて、NK家に帰ると今晩はすき焼きでっす!久しぶりに食べたいと言うことですき焼きにしますた♪肉はハナルン、卵はミツワ。と、めちゃくちゃ調子に乗って食べて飲んだら気持ち悪くなるくらい満腹になりますた。そうそう、鍋がないのでフライパンでやりましたが普通にできたですよ!こびり付かないので楽チンかも!?(*^o^)
Sukiyaki01

写真追加>>
Mountain_creek07


|

« Columbus, OH | Main | Mountain Creek »

NJ生活」カテゴリの記事

Comments

肉ウマカッタね。
( ゚Д゚)グラッチェ

Posted by: NK | February 20, 2007 at 03:17 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)


Comments are moderated, and will not appear on this weblog until the author has approved them.



TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/42980/13983621

Listed below are links to weblogs that reference スノボ → すき焼き:

« Columbus, OH | Main | Mountain Creek »