« March 2007 | Main | May 2007 »

April 2007

April 23, 2007

桜 in NJ

Cherry02Gosh! cherry blossoms were waiting for this weather, huh? They are all out in just one day, dude! Last week was cold, rainy, and windy and the weekend became the most beautiful day in a month. The temperature was over 70 degrees and the sun was out. I think all this weather made the cherry blossoms to come out. They were waitin' for this for loooong time. The photo is from the company's parking lot and it was beautiful. Oh, I just noticed that the flower is whiter than Japanese cherry blossoms. Japanese ones are more pink and is famous for the pink color but this was rather white. I guess it is different type of cherry blossom. I was pretty amazed of the trees and the flowers because they have been waiting for the warm weather and they just pop on good weather!

 先週1週間の天気は雨、風、寒いという最悪な状況だった上に洪水という最悪の天気でしたが、週末に急に暖かくなり、且つ天気も良かったので、一気に、まさに一気に桜が満開になりましたよ!桜さんたちもこの日を待っていたんだろうと思うが、植物って凄いなぁと思いました。寒いと本当に活動せず、暖かくなると、途端に花を咲かせる。
 ということで、花見の準備なんかもしてなかったので、急にこんなに満開になってしまうと、もう花見ができなさそうです…( ´△`)アァ- 写真は会社の駐車場に咲いている桜です。日本のより白いですね。写真機が悪いわけではありません・・・
Cherry01


| | Comments (5) | TrackBack (0)

April 21, 2007

近くの公園でのんびり

Park01My wife and I were sick for more than a week and we are still sick but we though we should go out for a nice air breath. Since the weekend had the best weather with over 70 degrees, we went to park near by and had a lunch there. It sure was beautiful day and there isn't special thing to say but relaxing outside is a great thing.

ずっと風邪ひいてます。もうかれこれ2週間共に風邪と生活していて苦しいばかりですが、週末は天気がものすごく良かったので(25℃くらいまで上がった)、公園で弁当でも食べることにした。家からちょっと北に上がったところにある小さな公園ですが、ほとんど誰もいないということもあって静かな公園。そんなところでのんびり公園ランチした。暖かい日差しと、暖かい風が気持ちよく、非常に気持ちよかった(^。^)

| | Comments (0) | TrackBack (0)

April 16, 2007

東海岸の洪水

Flood01_1What a mess!! 2 weeks ago for whole 2 days of weekend, there was a rain storm at Northeast area. After that, it continued to pore some and look what we got, a major flood. I had to go to Boston on Monday and I stepped by to my co-worker's house for car pool. His house was surrounded by rivers and only way to go his house was 2 bridges that cross the rivers. One bridge is up on the pic; you can see the bridge has been flooded as well as a street next by... By the way, my office was closed for whole week.

 週末である14日、15日にあった豪雨によって、Tri-state エリアの川が増水。これによってあちこちで洪水が発生してました。これは出張する前にカープールするために同僚の家に寄った際に、ついでに見た彼の家の近くの橋。川で飲み込まれているのですが、実はその脇にある道路も完全に飲み込まれてしまっている。Street の看板が若干見えるが、軽く 1mは飲み込まれている。どうやらこの橋と、もう一つある橋しかアクセスできる道路がないらしく、もう一つも後少しというところで飲み込まれるという状況で、非難勧告ギリギリだったそうです。

 オソロシイ

 うちの周りはあまり被害がなかったらしいですが、会社の近くのモールは完全に洪水で、駐車場に入れない状態が1週間続き、モールはずっとクローズだったらしいです。もちろんその前に走っている Route 46 もクローズド。アクセスが非常にメンドイかったです。

| | Comments (1) | TrackBack (0)

April 13, 2007

New デジカメ

Digital_camera02I have finally changed my digital camera. For long time or I should say only about 2 years, I wanted to have a camera that has the vibration correction. I have thought about buying Panasonic one but decided to go for Sony. It was smaller and was used to see the icons and stuff.
As using this camera with the vibration correction, I thought that the camera has been improving so much that you do not have to have any technic to take good photos. Anybody can take good shots... Well I had to admit, I am not a great photographer; I needed to buy a camera that is full with the great technology... Well, adios to my old camera with will be used by my wife.

 長らく欲しかった手ブレ補正付きのデジカメを買いました。とは言っても最新ものではありません、予算上最新ものは無理ですた。まぁ安かったのでokでつ。7万画素もあるし別にプロでもなんでもないし、とにかく明るく写るデジカメならokということで。パナソニックとソニーで最終的には迷いましたが、パナの方が厚いし、ソニーは前々から使っていてメニューが慣れているので、ソニーのT10にしました。評価はイマイチなところもありましたが、まぁ良いとしまつ。

 L1は少し厚めでしたが細長いのが良かったこともよくありました。でもフラッシュが届かない、明るく写らない、手ブレしやすい、マクロがない、など色々欠点があったのですが、T10はかなり改善されているのでありがたいでっす。これからのうpする写真はT10になるので、よろしう。トップはT10で、下が昔のL1
Digital_camera01


| | Comments (0) | TrackBack (0)

April 06, 2007

シロサギ

I had a fraud recently about "ENTERTAINMENT REWARD" and is this group receives small amount of money every month without we knowing it. It seems like it comes from Ticket Masters and some other web shopping where you have to enter your card numbers and so forth. My wife and I had never signed up for this Entertainment Reward thing and I got pretty pissed off about this. I called them twice to really quit and they only gave back 3 month worth of money. Well everyone should be careful about this because it is hard to see. They will sneak in to your card with small amount which it would be hard to see....

 久しぶりのアップなのに詐欺情報だなんて悲しいですが、事実被害にあってしまったので報告したいと思いまつ。。。たいした詐欺ではないのですが、れっきとした詐欺で、毎月小額をだまし取るという詐欺にあいました。

 会社でメールが流れて、"ENTERTAINMENT REWARD"という名前で$7.00とか$9.00とかの金額を毎月請求する詐欺で、特にTicketmaster.com でチケットを購入した後に請求が開始している場合が多いとあったので、昨月にデビットカードの履歴を見てみた。そしたらしっかりとあるではないですか!Σ(・ω・;||| 
Sagi01

 色々ネットで検索してみると被害にあっている人は多数いるようなのでとりあえず落ち着いてみた。引き落としのところに電話番号があることに気がついたので、とりあえずこのENTERTAINMENT REWARDに電話してみた。そしたら電子の電話対応で、しかも本人認証のために「クレジットカードの番号を入れてくれ "Please enter your credit card number for identification."」と言い出すので、そいつぁ嫌だなぁと思いそのまま放置したら、オペレーターの人が出てきた。

なので、とりあえず自分の名前、住所を伝えると、本人確認ができた。でもってとりあえず

「辞めたいんですが "I would like to quit the program"」と言ったら、逆に

「色々なサービスがあるので本当に辞めたいんですか? "We offer blablabla service and do you still wish to quit?"」としつこく勧誘してきた。まぁもちろんのこと

「辞めます "I will quit"」などと言ったが、それでもまだしつこく勧誘してくるので、

「サービスの勧誘なんかよりとにかく辞めます "I will quit so don't bother talking about your service"」と言い、やっとこ辞めることができそうな雰囲気になってきた。そしたらキャンセルナンバーを伝えるのでメモって下さいとか言い始めるので、一応メモる。が、これってなんやん?

 で、電話は一旦切れ、ことは終わりかと思っていた。。。。

--------------------------------------------

 一ヵ月後、念のためデビットの履歴を見ると・・・

(゚Д゚) ハア??

まだあるやん!さすがに飽きれてしまったので、もう一度電話してみる。そして、

「昨月退会したのに、まだ請求されているんですけど・・・ "I quit last month and I still see $9.00 on my card"」と、普通に言ってみる。そしたら確認してみるといい、確認してもらったと同時に、退会もしてくれた。こっちもちょと強気に出てみて

「というか、一度も契約したこともないのに何で引き落としされてるの?カード番号なんて渡してないし!金返してよ。 "I have never agreed to be a membership and why do I have money pull out from my card? I have never told you my numbers. Give back my money!"」と、言ってみた。そしたら3か月分ならさかのぼって返せると言ってきた。

(゚Д゚) ハア??

詐欺でたくさんとった癖に、返せないだと!とりあえずもうちょい返せやと言ってみたりしたが、何の反応もなし。。。7-9日にお金は返りますと言い、切られた (ёзё)チッ

そんな返金履歴はこの下。ちゃんと3か月分は返ってきたが腑に落ちない
Sagi02


--------------------------------------------
Ticketmaster は便利で信頼できるかと思ったのに、こんな第三者からの被害があるなんて悔しいし、Ticketmaster が不信に感じてしまいます( ´△`)アァ-

| | Comments (3) | TrackBack (0)

« March 2007 | Main | May 2007 »