« デッドエンド(1級)敗退3日目… | Main | ショートケーキを作った »

December 23, 2007

PUMP2

Ca390109 Quick review about a climbing gym that I go to called PUMP 2. It is located in "Nakanoshima" in Kawasaki-shi. PUMP gym is a chain gym that are located several in Tokyo, Yokohama, and Osaka.
Good thing about PUMP 2 is, it is quite close to my house and has a high lead rope area. Ober high!! I haven't touched the lead area but there are some potentials. I am making some friends now:)
So I go to bouldering area. The bad part is there are no top out area. But other than that there are slap, overhang, slight overhang, face and cave. Many moves are technical and have many different types of moves such as combination of slopers and crimpers. Don't worry there are several dynos:)

 僕は最近PUMP 2号店を愛用させてもらっています。近いし、リードもボルダリングもできるからです。問題は月曜やってない、トップアウトできない、そんなところでしょうか。月曜にしかいけないと思ったら、BPUMP2へ行ったりJ&Sへ行ったりします。トップアウトが出来ないのは正直痛い。やはり外岩はマントルが重要です・・・アメリカでトップアウトの練習したり、外岩をそこそこ経験しておいて良かったと思います。ですが、初段のレベルになるとマントルも恐ろしく難しそうなので、もう正直マジで練習しないといけないと思うようになりました。

 アメリカで行っていたNJRGと比べて面積は狭いものの、課題が多いので楽しい。また課題が多いので、道場課題が作れるのが利点だと思いました。あと、初心者のための簡単な課題が多いので、とっつきやすいのではないかとも思いました。
 一つ一つの課題も全然違います。NJRGはガバによるランジやデッド課題が多かったと思います。たまにカチカチなのがありましたが、人気度は低かったです。PUMP 2ではランジやデッドもいくつかありますが、やはりカチカチな課題が多いです。カチカチ課題がもともと好きなので嬉しいのですが、指が痛くなりやすいので多様は気をつける必要がありますね・・・
 ちなみにアメリカはランジが多いようなイメージをもたれる人も多いですが、実際は色々ジムへ行ってみると違います。NJRGはランジ系が多いですが、他のジムにはしっかりカチカチムーヴもありましたよ。やはり地域の外岩の性質によって異なってくるんでしょうね。NJRGの近くにはGUNKSがありますが、ここはランジ多いのでしょうかね。あと有名なBuddha V7を真似てるので、まぁNJRGは自然とそういったものが増えちゃうんでしょうね。
Ca390111

 とりあえず今は御嶽がホームグラウンドになってるし、もはやV5-6エリアになったら数こなさないといけないと思うようになりました。あとジムでは今までモチベーションが低く、外岩の方が登れていたケースが多かったのですが、それもやめてジムでももうちょっと頑張って登るようにします。

|

« デッドエンド(1級)敗退3日目… | Main | ショートケーキを作った »

クライミング:ジム」カテゴリの記事

Comments

Doesn't look too bad. I don't know if it's your pix or not but the holds look like they haven't been moved in awhile. Do they have good setters? I also love how gym websites look amazing, but the reality is a chalky pit. No top outs is sort of a ding. That's what was nice about NJRG... one of the few with top outs.

Posted by: Darth | December 30, 2007 at 11:30 AM

Post a comment



(Not displayed with comment.)


Comments are moderated, and will not appear on this weblog until the author has approved them.



« デッドエンド(1級)敗退3日目… | Main | ショートケーキを作った »