« December 2007 | Main | February 2008 »

January 2008

January 30, 2008

御嶽でピンチ、ソフト、子供返し

Fat_blocker01 I took a day off and went out for climbing. It was very windy and cold but I took off for the rocks. Mentally I wasn't feeling well because I have caused my friend a great distress. Hope my friend will get better in few days and I'm sorry about all this.
With the feeling in mind, I landed on Mitake. I started off at Pinch Overhang (Sho Dan) but the dyno needed more mats and more spotter so tried Fat Blocker (Sho Dan). Fat Blocker is a traverse to top out but very difficult because of the bad under cling... I have tried and was able to move futher than the last weekend.
I got tried at around 1pm so I moved to Melted Soft Cream Boulder and tried Soft Cream Traverse (Sho Dan). This boulder is very famouse because of the round surface. I could not start well so I left the boulder.
The next target was at Ninja Boulder. I tried Kodomo Gaeshi (Sho Dan). This one is very hard if you are short... me? very short... very difficult.... The first crimp is very sharp and I split my skin on my middle finger. Oh well.

 今日は御嶽では順序としては玉堂美術館エリア→とけたソフトクリーム岩→忍者返し岩、と動いた。まずは玉堂美術館エリアと言えばピンチ・オーバーハング(初段)。マットも一つだし、スポッターもいないのでちょっと飛んでみてやっぱり怖いし、ピンチがイマイチもてなかったのでやめた。その代わり、ファット・ブロッカー(初段)をかなりトライした。前回よりも進んだ。何とか下にある小ピンチまで持てるようになった。が、この小ピンチを取れる可能性が極めて低いのだ。左手を悪いアンダーで取って、キョンして右手でピンチを取るのですが、このキョンが微妙な角度じゃないといけないようです。左手は伸ばしまくりで少し岩から離れたらよいのか、よくわからない。少なくとも頭は右の方へ極力動かす方が良いようだ。えー、疲れたのであきらめてソフトクリームへ移動した。

↑ファット・ブロッカー(初段)を練習するたまりっひ

 ソフトではやはりあのソフトクリーム・トラバース(初段)を目当て、やってみると難しい。とにかくつるつるなのでスタートすらできない!どーしたらいいのかさっぱりわかりません。なので今度人がいるときにでも行ってムーヴをパクリます。そうそうこのソフトでデッドエンドで知り合った人と一緒になりました。彼は大学生だったんですね、お若いこと!その彼に連れられて忍者返し岩へ行った。

 忍者返し岩といえば12月上旬ぶりだ。ずっと行ってなかった。とりあえずそこにある知っている初段と言えば、子供返し、クライマー返し、素のぼり。どれも難しいじゃないか!とりあえず子供返し(初段)をやってみるが、1手目が遠い!遠すぎる!そしてちょっとかかったら指がスパッと切れた!ヒエー。中指の間接の皮が切れちゃいましたヽ(`Д´)ノウワァン まぁいいや、アロンで固めてしまおう。テーピングしてやってみたけど、切れ味たっぷりなカチを持つのが怖くてぜんぜん進めなかった。こわー。でもって今日は終了。疲れた・・・

 そーいえば、ミタケマンがいました。ビデオの設置場所が変わっててウケタ。しかも今は蟹虫(4段)やってるではないですか。もうこれが終わったら御嶽にいられなくなっちゃいますよ・・・いいのかな。つか、かなり登れちゃってるし。後はマントルのところが取れたらできそうじゃん、と思ったり。しっかし、平日までいるなんて一体職業は何してるんだろうか・・・謎すぎる。
Mitakeman


| | Comments (2)

January 27, 2008

七輪の焼肉

Yakiniku I went out for Japanese charcoal BBQ with my friends and was very awsome. Jap BBQ has to be on this "Shichirin" or Japanese charcoal BBQ!!! Charcoal is the best of all man! The stinkin' smoke from beef fat and the charcoal makes you addicted:) This also is great for Japanese beer. I had tones of beer this day with some glass of wine... As a result, I had bad hang over... ouch, but it's okay, drinkin' was fun!

七輪の炭火焼の焼肉を食べに行きました~。率直に言うとやっぱり七輪じゃないと焼肉はうまくない!鉄板でやってるところは却下でしね(笑)この炭火焼の焼肉とまたビールが合うんですよ!( ´△`)アァ- クライミングの後だったし疲れてたので肉も上手い、ビールも上手い。でもかなり飲んでしまい大変だった(;・∀・) しかし、写真見てるだけでもウマソーですな(o ̄∇ ̄o)

| | Comments (3)

January 26, 2008

御嶽の玉堂美術館エリア

Pinch_overhang04 Because of too much drinking on Friday, I wasn't feeling well this day. But like the usual weekend, I went to Dead End area to see Minaemon finishing Dead End (1 Kyu). This day he did not have luck to the problem. I also tried Teshigawara Mika no Hansei (Sho Dan); again no luck. Today I had no motivation....

Afternoon, we moved to Gyokudou Museum area for Pinch Overhang (Sho Dan) and Fat Blocker (Sho Dan). I have checked Pinch Overhang on youtube so I knew about the crazy dyno. I tried 20 to 30 time and committed for dynos; but no luck man!!!! I touched the jug at the top but couldn't hold on to it. Oh well, I will do it next time Gadget.
Around 2pm, strong boulders from Yokohama BPUMP2 came over to the area. I had some sessions with them on Fat Blocker. But with the first try, one sharp edge on the rock scraped my finger leaving me super injury... Oh well oh well... The blood did not stop for around 20 minutes, ouch. After bleeding stopped, I tried Fat Blocker. Two moves, I was able to do, but it was too hard 3rd move which is a cross over. This one have to be practices many times....
3pm, we went to Australia boulder and tried Monky Pocket (Sho Dan). This one was difficult as well. It is sit down start with super bad heel hook, I pulled my thy muscle... I had on luck on any problem but its okay, as long as they are all fun.

 今日は前日の飲み会で寝不足かつ二日酔いだったので登れる気がしませんでした。が、とりあえずデッドエンドエリアへ向かう。もうミナエモンさんは登っていた(笑)僕もアップをしてテッシーをトライするが調子は絶不調…。ポケットが取れないヽ(`Д´)ノウワァン 諦めますた。とにかく進めないのでやる気なし!

 お昼ごろ玉堂美術館エリアへ行く。例によってピンチ・オーバーハング(初段)ファット・ブロッカー(初段)を目当に向かう。とりあえずyoutubeでピンチ・オーバーハングはチェックしておいたのでムーヴは分かってました。とにかくランジ一撃という課題。youtubeでは簡単そうに登ってますが、これやってみるとありえない距離とスタンスなので飛べないヽ(`Д´)ノウワァン 20-30回は飛びましたが上にあるガバを触れるくらいで止まらない…。でも何だか次にはできそうな予感です。

↑ピンチ・オーバーハングを練習するたまりっひ2日目

 2時くらいになったらストーンさん率いる(?)横パンのブルダラーたちが来たので一緒にセッションさせてもらいました。特にファット・ブロッカーを中心にやりましたが、これ、難しくて進めない。あ、そういえば彼らはバーナー持ってきてカップラーメン食ってました。どうやらバーナーはセット3,000円がドンキホーテで売っていると言ってましたので、今度調達してみようかと思います♪情報サンクース!
Pinch_overhang02
↑ラーメンおすそ分けありがとうございました!おいしかった~

 というか、初登目でとても鋭いガバで思いっきり指を切ってしまい、20分ほど血が止まりませんでした。血が止まってから何度かトライしてみましたが、難しいですね。今回は諦めましたが、これも可能性はゼロじゃなさそうでした。
Pinch_overhang03
↑血がとまらなーい

 3時くらいですかね、オーストラリア岩にあるモンキーポケット(初段)もトライしてみました。SDなのですが左足のヒールフックをしてからのスタート。このヒールフックがハードで足をつってしまいました。。。痛かったー。落下したときもどうやら腰から岩へ直撃してたっぽく痛かったです。
Monkey_pocket01
↑モンキーポケットをトライするミナエモンさん

※トップの写真は横パンメンバーがムーヴを考えているところです

| | Comments (3)

January 22, 2008

東京で雪降ったでー

Hatsuyuki When I left the house early in the morning and even when I got on the train, it wasn't snowing. However after arriving at Shinbashi, it was snowing heavily.... Damn, my boulders!!! Don't snow!

 今朝起きて、電車乗るまで雪なんぞ降ってなかったのに、新橋着いたら超降ってるじゃないか!スノボをやっていない今日この頃は雪はイメージが悪い(;・∀・) 外登れなくなっちゃうから降らないでーーー。頼むーふらんでくれー

 最近、半住み込み状態で会社にいる気がする。。。早くこの地獄期間から抜け出したいですね(`・ω・´)シャキーン━━━!! なにやら取締役会資料作成してたりでバタバタ。明日は60部もプリントだって・・・ドンダケ人がでるんだお。でも、そんな息抜きにしょこたん☆ぶろぐ見たり(自分でナチュラルハイになってるwww)、MHP2ndGの情報見たりwktk ちょっぴりヲタ入ってしまった(´;ェ;`)ウゥ・・・

| | Comments (2)

クライミングしてる人が載ってる看板

Kanban Nothing special. I found this ad in Tokyo area with someone climbing. I think the ad says "Gain Independence". Gain independence.... I do agree that outside climbing does get you independent after leaving the house, hahaha.

看板にクライマーが?最近、リポDでもクライミングが出てますが、認知度が上がってるんでしょうかね?「独立をつかめ」、メッセージがどうリンクするのかわかりませんがとりあえずショット写しました。携帯なのでイマイチでしたが・・・

| | Comments (2)

January 21, 2008

超残業の翌日の朝

Morning_sun After woking close to 12:00 midnight, I had to leave my house very early on Tuesday. I saw beautiful sunshine or just about sunshine. The photo is taken by crappy cell phone camera so sorry about the color...

 今週は超残業が多い週と確定しているのでそれほど苦痛ではないですが、やっぱり毎日5時くらいの睡眠が続くと体力はダウンしますねぇ。むぅ。
 月曜の夜帰宅は遅かったのですが、火曜も朝が早かったです。まだ日上がってませんでしたが、空がきれいだったので思わずパシャリ。携帯デジカメだから使えないけどねー。でもきれいでしたヽ(‘ ∇‘ )ノ ワーイ

| | Comments (0)

January 20, 2008

Real Mochi on a Stove

Mochi This is a great old Japanese style mochi, P & G. The stove itself is an oven!!! Cool isn't it? I haven't seen this for long time but it is a tradition in problably 20th centry. Anyway, if you don't have this type of a stove, you cannot do this; otherwise people use normal grill. You can also boil water, great tool, all in one, man.

 あんまり特別なこったーないですが、ストーブで餅を焼くのは何となく久しぶりに見たです。何だか温かみを感じますし、風情がある気もします。でもストーブ自身はそんなには古くはないんでしょうねぇ。でもでも、このタイプのストーブ、最近見なくなったなぁと思いました。学校とかにはまだあるんだろうか…。少なくとも実家もハイテク化が進んでいるので焼けるようなストーブではないですねぇ。
 お餅だけじゃなくてヤカンもあってお湯も沸かせる!今思うと、全てがこなせるスーパーアイテムですね♪

| | Comments (5)

厚皮がはがれる

Yubi02 My skin peeled off from taking a shower... The skin underneath is alread dry!! Wow, what a skin:)

 どーでもいいですが、テッシーに持っていかれた厚い皮がお風呂入ってたらどんどんめくれて行き、めんどくさいので爪きりで切り落としました。アロンアルファさんとの接着はイマイチだったようです。
 ちなみに下の皮さんは既に乾燥してましたー。なんてすばらしい回復なんでしょう アリガト!(´▽`) あぁー血が出なくて良かった。そろそろヤスリを買って厚皮削るか・・・こんな日は来るとは思ってなかったのにー

| | Comments (0)

January 18, 2008

御嶽で初段たちをトライしてみる

Pinch_overhang01 Today, I have tried several Sho Dan grading problems but as you may tell, I haven't finished any of those... Oh well, it will take some time to finish Sho Dan so I will try hard to get one. Like the last week, I have tried Teshigawara Mika no Hansei (Sho Dan) again and figured how to start better. This super technical stance is the bottleneck for me because of the damn short reach... If I are a monkey or the darth, it would be so much easier... Oh well, life sucks. Anyway, I finally got the start move; a little progress. However the next move is so much farther. I have to come back again to try this sucker. By the way, my thick skin got ripped off from this problem; no blood, good thing:)

The next area, I went to Maru Konnyaku area to finish Maru Konnyaku Middle (1 Kyu). Sucks again, I can't finish it. Oh well. My buddy finished it. The student is the master now.

Later, we moved to "Gyokudou Museum Area" to attack Sho Dan problems. I tried only Pinch Overhang (Sho Dan). Unlike Dead End Area and Ninja Area, there were nobody playing with this boulder so I had to figure out how to finish this problem. There were many crimps so I tried using them but they were all useless to me... Later looking on YouTube, the problem is only one shot dyno, ahaha. Oh well, I will try it next time GADGET. Other interesting problem is Fat Blocker (Sho Dan) where you traverse and top out from same Pinch Overhang. I will try that next time as well.

The top photo is me trying Pinch Overhang (Sho Dan); it is not the correct move though...

 今回は朝はデッドエンド岩に向かう。寒いのかして雪がまだ微妙に残っている…。
Snow_in_mitake
↑雪が残ってますよ!寒いですよ!

 で、今日もお目当ては勅使河原美加の半生(初段)、メンドイので以下テッシー。テッシーはやはりうまくできない。でも空いているうちにムーヴを少し改善。足のスタンスを前の時よりも1cmほど中へいれたところ、なんと、俵持ちに成功!1手目ができるようになり、少し進んだ!だが2つ目のポケットは遥かかなた。取れないよな・・・でもって移動する前にムービーをとってもらったのですが、このときになーんと厚い指皮が一気に持っていかれ、さっくり肉が見えるじゃないですか!∑(゜∀゜) 血は出てなく、皮も微妙についていたので応急処置にアロンアルファをつけ、乾かしてテーピング。微妙にズキズキするがまぁ仕方がない、少しテッシーが進んだので。

↑勅使河原美加の半生(初段)を練習(3日目)するたまりっひ

Yubi01
↑テッシーのおかげでこんなにもっていかれました

 次にミナエモンさんがどうしても丸こんにゃく岩に行きたいということなので、ついていきました。どうせ自分の指使えないし・・・。で、なんとあの苦労していた丸こんにゃく真ん中(1級)をミナエモンさんが落としました!おめでとう!僕は多分当面やりませぬ。

 1時半くらいですかね、太陽も沈んだところで移動。向かったのは玉堂美術館エリア、誰もいません!ここにはファット・アタッカー(初段)、ファット・ブロッカー(初段)、ピンチ・オーバーハング(初段)がある岩がある。今日はピンチ・オーバーハングをとりあえず取り組んでみることにした。初めて取り付く課題なのでチンプンカンプンですが、ピンチという名がついているくらいだから左手はピンチをつかむ。右手はわからないのでとりあえずカチを持ってみる。そしてちょっと上にあるカチを取りに行ってみる。取れません(笑)何度もやったけど無理でした。結局家に帰ってYouTube観てみると、左手ピンチはいいのですが、右手はカンテで、一発でランジのようです。(゚Д゚ )ハァ? そんなのでええのん?と思いながら考え直してみると相当距離あるので無理ぽですね。今度やってみます。それよりもファット・ブロッカー(初段)のほうが面白そうでした(相当難しいと思いますがね)。


>↑ピンチ・オーバーハング(初段)を練習(1日目)するたまりっひ

| | Comments (3)

January 14, 2008

御嶽でまったりクライミング

Marukonnyaku Today, my fellow buddy, Minaemon, targeted to finish Dead End (1 Kyu); however after his ring finger's tenden stretching, he cound not hold the crappy holds of the problem. Don't worry Minaemon, the boulders will be there next week:) (I guess the boulders are next the river so they might get drift away by a heavy rain storm; oh well...)
I tryed "Teshigawara Mika No Hansei (Sho Dan)" however there were no luck to it... The problem is left of Dead End and use one same finger pocket. The uniqueness of the problem is the first and the second holds are finger pockets. The final mantle move is quite a hell too.
The first reachy pocket with the finger jam is too far for me, so I have to work on this problem. But I saw a light with other guy trying pretty well. I used the same hand holds, right sloper and left side pull crimp, but his right foot was in perfect position. I had to put the right foot little bit further to the wall. This way I will not be pealed away from the wall.
After 1 o'clock with probably around 32 degrees or so, Minaemon and I moved to Maru Kon-nyaku area. Again the boulder is smooth and round. I sent two 1 Kyu, "Maru Kon-nyaku Left" and "Maru Kon-nyaku Right". I could not finish the middle one, which was the hardest of the three. Oh well... good enough.
Btwy, the top photo is not me! This guy's almost 1 foot taller than me, dude...

 今日はミナエモンさんがデッドエンド(1級)を完登するために同行させてもらったのですが、年末年始に痛めた薬指の筋が痛いらしく、あいにくミナエモンさんは登り切れませんでした。残念、だけど岩は逃げませんから大丈夫、またがんばろう!(自分は今回も登れました。不思議と一度登れると簡単に登れるようになるんですね…恐怖心とかがなくなるんでしょうか…?)
 自分はお隣にある勅使河原美加の半生(初段)、別名テッシーに打ち込んでました。先客でテッシーをやっていたのは2名で、一人は小柄な女性、もう一人は170cm弱の男性。どちらも真似のできないムーヴをしてました…。前から分かっていましたがデッドエンドの岩はリーチの差によって動きが全く変わってくることを再認識しました。女性はカチをつなげて上がるに対して、男性はアンダーを持って大きなリーチで登る。僕はカチじゃ狭すぎ、アンダーでは遠すぎ(´;ω;`)ウッ… 最悪です。ということで使えそうもない真ん中に存在し、デッドエンドの足ホールドであるスローパーからテイクオフしてみる。これも不思議なことに手を上げると自然に身体が岩から剥がれていき、落ちちゃいます ウワァァァンヽ(`Д´)ノ と思っているところで別の2人組が来る。180cm以上ありそうな一人は2撃で落としちゃいました、スゲー。もう一人はてこずっていましたが、何とスローパーからやってるじゃないですか!∑(゜∀゜) 凝視させてもらったところ、僕の足位置がダメポでした。こんなに足位置が細かいのかーーと思いながらやってみると、すんなりポッケが触れる。ガ!俵モチがデキーーン(´;ω;`) これじゃないと進めないヤンと思いながら、今日はあきらめますた。とりあえずだめっぷりをムービーにでも収めました トホホ

↑勅使河原美加の半生(初段)を練習(2日目)するたまりっひ

 ミナエモンさんはデッドエンドを、自分はテッシーを諦め、こんにゃく岩に逃げました(笑) えー、ここには1級課題が3つほどあります。とりあえず触ってみる…。さすがクラシックじゃないだけあって簡単そう。ということで、取り付いてみると丸こんにゃく右(1級)を3回ほどで登ってしまった。ミナエモンさんも同じくらいで完登。1級じゃないよなー(笑)感覚的にはきっと4級。どうやら下地が上がっていることと、チッピングされたかのような左足スタートが簡単にさせたようです。

↑丸こんにゃく右(1級)を登るたまりっひ

 そうこうしているうちにトラバースオヤジさんに遭遇!声をかけるとやはり気さくで色々教えてもらった。やるなら丸こんにゃく中央(1級)がいいよとコメントを頂き、取り付いてみる。これがまたテイクオフが難しいし、上がってからも上にホールドがないので進まない。。。10回くらいトライしたのですが完登できずでした。チキショー。ミナエモンさんもあと一歩のところでした、おしい!
 そして気分転換に丸こんにゃく左(1級)もやってみた。これ2撃(笑)パワームーヴができる人なら4級くらいですね。うーん、こんなんでいいのか1級たちよ( ´-`)チュンチュン

↑丸こんにゃく左(1級)を登るたまりっひ。ひさしぶりに出すパワームーヴ。

※トップの写真は一緒にセッションをやっていた方。とてもいいタイミングのショットなので載せましたー
※ミナエモンさん、動画撮影ありがとう

PS: そういえば、ランジ大会@PUMP2 はどうだったんろう。気になるなぁ

|

January 12, 2008

久しぶりのルート

Leading01 I did a lead climbing yesterday at PUMP 2 climbing gym. PUMP 2 is one of the most famous gym in Japan with good facility and very high roof. It is 3 story high. I haven't had lead climbing for almost half an year but I think I did okay. I did 10A, 10C, 11A, 11B and 11C. I flashed 10A, 10C, 11A and onsite 11B. Not bad. The problem was 11C... I stretched my ring finger tenden... It hurts a little bit. I have to wait and see the injury...

 久しぶりにリードをやりました。もちろんジムでですけどね。PUMP2で一度リードをしたかったんですよねぇー♪かなさんにお願いしてのぼらさせてもらいました。10A、10C、11A、11B、11Cの5本をやりました。11Bはオンサイトできたのでうれしかったです。でも何だかアメリカのジム(NJRG)と比べてグレーディングが甘かったと感じました。NJRGでは10dでも相当難しくて苦戦してたのに、11代が登れるのはやっぱりおかしい。しかも半年ぶりに登ったのでありえないです。まぁでも自己満足できたのでokです。でもでも、11Cの途中にあった2本指ポケットで薬指の筋を伸ばしちゃったみたいで若干痛いです(´;ω;`)ウッ… 時間をかけて治しますー

 あぁーしかし雨で一気に寒くなりました、関東地方。。。

| | Comments (3)

January 10, 2008

ヘルシアウォーターがおいしい

Healthya I recently bought this "healthya" and the taste was great with grapefruit taste. This product is good because of its nutrition; it has a lot of catechin in to it. Catchin is usually in Chinese tea and Japanese tea and helps disolve or helps stop absorption of saturated fat. I guess it is good for lowering or maintaining body fat percentage. Well, I guess I don't have to drink it but I just felt like it...

 ヘルシアウォーター飲んでみました。普通のヘルシアは本当に濃いお茶って感じで抵抗が少しありますが、このヘルシアウォーターはグレープフルーツ味でおいしいかったです。でもやっぱりヘルシアの魅力はカテキンなんでしょうね。体脂肪率を下げることはきっと大変なんでしょうが、油の吸収量を下げてくれそうなので嬉しいですねぇ(・ω・)
 この前、実家の体脂肪率を図れる体重計に乗ったら食後で5.6%でしたが、あれ絶対間違ってるよ(笑) いくらなんでも6%以下って脂肪なしじゃんwww もっと登れるはずじゃん!まぁとりあえず低そうだってことが分かったので一安心です( ´o`)フゥー

 PS:週末の土曜日は御嶽エリアは雨だそうで(´;ェ;`)ウゥ・・・
 PPS: ジョジョが見えるのは気にしないで下さい(笑)

| | Comments (10)

January 07, 2008

BPUMP2へ行ってみた

Bpump2_01 It has been about a week and half to go climbing in a gym... Most of the time I was outside which is less expensive than indoors... Of course, the outsides rock that I have gone to are all free:)

I usually go to PUMP 2, closer to my home, for climbing however they are off on Mondays... I cannot assure my work for the week and whenever I have time on Monday, I want to climb in the gym. So I have to either go to BPUMP2 at Yokohama or J&S at Ebisu. J&S is small but closer. but I rather climb in bigger BPUMP2.
BPUMP2 is has only the bouldering space but huge. I see many familiar faces from Mitake outside climbing; many are very strong climbers and I start to know them... Recently BPUMP2 changed several holds on both the 1st and the 2nd floor. I left some problems.... oh well. New problems are awsome but very hard. Rating is very hard, I think.
The very last photo is questionable... I thought jentlemen starts with "g", oh well... I can still read it, ahahaha.

 約1.5週間ぶりのジムです。ほとんどお外で安上がりに登ってました(笑)
 いつもクライミングジムは家から若干近いために中野島にあるPUMP 2に行きますが、月曜にやっていないので、月曜に行けると思った日は、他のジムに仕方なく行きます…。候補は恵比寿のJ&Sと横浜のBPUMP2です。J&Sは近くて便利なのですが小さいので、時間がありそうだったら横浜のBPUMP2へ行きます。今回はBPUMP2へ行きました。たくさん課題があるからいいですよねヽ(‘ ∇‘ )ノ ワーイ
 BPUMP2でも御嶽でよく見る顔ぶれがあり、知り合いが増えてきました。ここ、強い人が多いです。たまに混ぜてもらってますが強いです(;・∀・) トップの写真は入り口からの見える左右のフェースと奥にはスラブがある。

Bpump2_02
↑二つ目の写真は入り口から左手にあるフェースのエリア。いっぱい課題がありますー

 ちょっと面白かったのがこの更衣室のマーク(´ー`) ちょっとスペル違うかも?外人さんクライマーもいるからもしかしたら "J" からも大丈夫なのかもしれないと思い、ついついスペースアルクで調べてしまった(笑)やっぱり Gentlemen が正しいようです(;・∀・)

Bpump2_03
↑ちょっとくらい間違ってても気にしない(・ε・)

| | Comments (12)

January 06, 2008

Grading System in Japan

Japanese bouldering grading system is different from US or France grading system. In US, we use V system but in Japan, we use Kyu and Dan. A website that I use, abrocky, and the topo called "Kurohon" is different. Today I would like to put "Kurohon" grade. The photo below is the book. By the way, "Sho" means one.

 これはあくまで黒本に書いてあるものを英語に書いてみただけです。他のサイトを見ると少し違います。1級は黒本だとV4-5なんですね。むー、まだV6を登れていないのかぁと思うとちょっと残念。あと、初段は大分幅があるというのもびっくり。V15とか書いてますが、どう考えても無理ですので書いた意味がない(笑)
Kurohon
VB-V3: 10Kyu-2Kyu (10級-2級)
V4: 1Kyu (1級)
V5: 1Kyu (1級)
V6: Sho Dan (初段)
V7: Sho Dan (初段)
V8: Sho Dan (初段)
V9: 2 Dan (二段)
V10: 2 Dan (二段)
V11: 3 Dan (三段)
V12: 3 Dan (三段)
V13: 4 Dan (四段)
V14: 4 Dan (四段)
V15: 5 Dan (五段)

追記>
と、ポンするめさんやGさんの言うように一つの級にかなりばらつきがあるのであくまで参考程度にしか使えませんね・・・。
やっぱり楽しく登れればokかと思いますヽ(‘ ∇‘ )ノ

| | Comments (2)

January 04, 2008

デッドエンド(1級)を完登

Deadend06 For the forth day, I finally finished this "Dead End (1 kyu)" in Mitake. I have had my friend sending the friend's climbing video of Dead End, just to finish up this problem. Thanks a lot for that! It really helped me solve the problem.
This problem is quite special because there are many bad holds making the moves different for everyone. Bad holds are crimps, slopers and crystals and all are not so good. Other major issue was the releasing of the super good left toe hook. Many people have problem releasing this toe, making the body to swing right. But I used a left sharp undercling crimp to stop the swing. Oh well, enough talk about the problem. By the way, G&P can you guys see this movie? I will not use this if you two cannot see it.

 今日、やっとデッドエンド(1級)を登ることができました。4日もひとつの課題でかけるなんて初めてです。勝因は①友人から同じムーヴをする人のビデオを送ってくれたこと(笑)、②その人のムーヴを前回で固めたこと、③ひそかに家でイメトレしたこと、④北山公園で登ったのが気分転換になったこと、⑤当日は花崗岩で指が痛かったが3登目だけで登れたこと。
 一体、ドンダケーというくらい研究しましたが、それだけの価値のあるクラシック課題なんですねー。とりあえず登りたい1級課題はエイハブ船長。今は無理なのでそれまでは初段でも手をつけてがんばります。登れたらラッキーということで(´ー`) まー無理ですけど


デッドエンド(1級)を登るたまりっひ

| | Comments (9)

January 01, 2008

北山公園 2回目 & 北山公園への行き方

Dsc04841_2 I went to Kitayama-Koen for the second time. I did not get any problem done this day. My finger tips were still in pain from 2 days ago... These granite rocks are super sharp and dangerous. Well, in another words, the fingers get really strong so I have to try getting on to the rocks. The granite is sharper than Gunks rocks.
The park can be reached by using the train system in Kobe and Osaka. From the station to the first boulder is about 20 minutes. Not so bad:) But the problem in this park is, the boulders are scattered around the park that people have to walk a lot. Oh well, what can we do about the rocks, ahahaha.
I got on to several V4, V5, V6, V7 this day but none of them can be sent... "Shogi Special (Sho-dan)" is the one I would like to finish but I could only take off the first step... Very hard. Well, I left many problems at this park so I will get back to them when I come over to my family's house.

 2回目の北山公園です。今回は電車で行きました。新三田→宝塚→西宮北口→夙川→甲陽園というとても回りくどいルートです。宝塚からは阪神電車でいけるので簡単ですが、とにかくめんどいですね。

 夙川という駅から甲陽園に向かう電車に乗る。わずか2駅しかない路線である。どうやらかなりお金持ちの方々が住んでいるそうだ。
Dsc04818
↑夙川駅内の乗り換え

 甲陽園という駅から北山公園に行きます。小さな駅です。サンクスがあるのでコンビニで買出しができます。甲陽園駅からはTOPOを見ながら公園へ向かってみる。初めてだとあのマップじゃ見にくいかもしれませんが、いずれ着きます。駅から公園の入り口までは15分もしないです。

Dsc04819
↑甲陽園の改札

Dsc04821
↑改札の出て右手を見るとサンクスがある。昼食などの買出しに使いましょう

Dsc04822
↑サンクスとは反対の左手に階段があるのでこれを登る。登りきったら右に曲がる。一つ目の4差路を左(真ん中の登り坂ではない)。

Dsc04824
↑歩いていると大通りに出るので左に曲がり、上り坂を少々歩く。

Dsc04825
↑妙龍寺という案内が出るので入る。橋を渡ると遊歩道があるがすぐに左に折れる。

Dsc04827
↑左に折れるポイントはここ。こんな小さな入り口があり、ついでにハイカー用の看板がある。

Dsc04829_2
↑こんな山道をあるきます。そうしたら左手にショーギ岩が出てきます。

 でもって今日の成果ですが、見事にゼロ!何も完登ことができませんでした。とりあえずはじめはサーティー(1級)を激しくトライするが全然だめ。前回のほうが良い結果だった。
Dsc04832
↑サーティー(1級)

 次はアドレナリンエリアに向かう。サーティーでセッションしていたときの人たちに付いていった。どうやら最近はここが人気らしい。アドレナリンカンテ(2級)という課題を目標で僕も向かった。トップの画像がアドレナリンカンテをトライ中のはSatomixさん。彼女、相当なべっぴんさんで驚きました…ぼそ。こんな建ち込みが難しく、しかも紙やすりのようにガリガリと削れるところを果敢に立ち向かってたので驚きました。このアドレナリンカンテですが、難しくてアボンしました。やはり指のコンディションがあまりに悪すぎて保持がまったくできなかったのが敗因です。

 それ以外にショーギスペシャル(初段)もトライしました。両手スタートですが、その指の位置が大体わかるようになったし、今回は身体が少々上がるようになったので、次は少し良い結果が出そうです。

| | Comments (10)

Happy New Year 2008

Hatsuhinode Happy New Year 2008!!! Japan celebrates this new year more than US, I think... Like this top photo, many people who did not drink that much the last day, will go outside to see the first sunrise "Hatsu hinode". Well, of course it has to be sunny... This year it was pretty much clear so my father, my sister, and I went out to see the first sunrise.
 とりあえず初日の出を見に行きました。クライミングする時は寒くても何とか大丈夫なのに、初日の出を見に行った時は相当寒かったです!でも無事に初日の出が見れたので嬉しかったですー。最近、ちなみに英語で書いているのはアメリカ人の友人が書いてくれ!と言ってきたので頑張って情報配信してます。

The second big thing is this "Osechi". I am not sure about why people eat this osechi but one thing is that the names of the food are all named regarding "good thing". Also osechi are mostly salted therefore it lasts long; we eat osechi for 3 days or so... Well, I love osechi but some people get bored because we eat this for several days, ahaha.
 お節が実家で出てきました。こんな量、何年ぶりでしょうかね・・・でも好きなのでガツガツ食べました(笑 なんせクライミングで疲れてたし回復しないといけないので食いましたよ、たくさん
Osechi02

Then my family went to my grandma's house and went to "Omairi", which we go to bless(?) at the shrine.
 よーく英語を書いてみると難しいですね。説明がよーわからんとです。とりあえず今年はお参り行ってきました。おみくじもしたのですが、末吉・・・トホホですが、まぁしゃーないですわな。
Omairi01


 では2008年も皆様よろしくお願い致します。

|

« December 2007 | Main | February 2008 »