« January 2008 | Main | March 2008 »

February 2008

February 29, 2008

御嶽@鵜の瀬エリア

Unose01 Before I go back(?) to NJ, I went to Mitake. I know I won't be back to Mitake for 3 weeks but since my hand is severely dried, I did not want to do too hard. Today I climbed with S and had some calm climbing.
I went to Sunabako area first to look for Sho Dan traverse but the landing was very bad so we went the next door, Unose area. Here there are several 2 Kyu and easier problems along with 2 Sho Dan and a 2 Dan. I did onsite on 5 Kyu and 6 Kyu. One 2 Kyu I did in second try, very NJRG like moves:) I also tried the variation Sho Dan but could not finish it... It might be possible if my fingers are better in shape.
S was trying 2 Kyu but could not make it. Don't worry S, you will be able to finish it soon!!!
Top photo is me trying, Sho Dan... Second photo is S trying 2 Kyu.

 今日はSさんと砂箱エリアを目標に向かった。しかし行ってみるとランディングが悪く、2つのマットじゃ危険なので諦めた。で、お隣さんの鵜の瀬の岩に向かう。ここはちょっと高め+薄かぶりの岩だけど悪くなさそう。とりあえずアップで6級、5級をオンサイト。斜めクラック沿いに続く2級もトライしたがこっちは2撃。他の2級はやらなかった。Sさんはこの2級を根気よくトライしてましたが、この日は難しかったみたいで終わらなかった。大丈夫、岩は逃げないしまだまだ大丈夫だよ!
 そして僕はこの斜めクラックがある初段バリエーションをトライし続けた!が、ダメ…。難しい。トップの写真は自分がトライしてるところ。指が見えてますね(笑)

Unose02
↑Sさん2級トライ中

Ume_at_mitake
↑梅がきれいですねー

| | Comments (1)

February 25, 2008

久しぶりの日本のジム@BPUMP2

I got back to Japan, the real world... but you know what, I feel happy being back in Japan. I went to climbing gym in Japan but I suffered from my hands getting rough and dry, making the sloper super bad..., but oh well as long as delightful feeling is in me, any problem is fun and great.

今日はBPUMP2(横浜)へ行ってきました。帰国してから一回目のジム。何だか懐かしい顔ぶれの人たちがいたので居心地が良かった。「あれ?帰ってきたの?最近、名前が分かったのでブログを見せてもらっています」と言われ少し照れくさい。こんなブログ読んでくれている人がいるのかと思うとありがたいです。がんばって継続していくか・・・。
 最近、手のひらの荒れ具合がひどくて困ってます。乾燥が激しくて全く摩擦力がない。スローパーを持つと全く保持できない・・・。ハンドクリームも頻繁に塗ってるのですが駄目です。ということで今晩から仕方なしにステロイド入った薬用ハンドクリームにすることに。トホホ。
 それ以外の登り具合はというと、少しパワー系に戻っていた。テクはそこそこ頭に染み付いてるからいいけど、パワーが強化されていたような(汗 というか指摘されたwwww
 今日は写真なくてすんません

| | Comments (3)

February 24, 2008

Photo Gallery by Tama

Photo_galleryPhoto Gallery by Tama

I would like to introduce my climbing photo gallery site.

クライミングの写真集サイトを作りました。

| | Comments (4)

NJより帰国

Haven't blogged for while but now I am back from NJ. It has been 2 weeks and a half since I left Japan. Although NJ is about 30-40 degrees, it did not feel that cold. Japan is about 40-50 degrees, I felt very cold. This is a mystery...
Well, I got go back to NJ in few weeks so NJRG people I will try to make to Gravity Brawl!

 NJより帰国しました。日本の方が気温が高いのになぜか寒い・・・そうそう、また来月には出張になりそうなのでまたNJRGにお世話になりますー

| | Comments (0)

February 16, 2008

NJRGの友達と飲みに行く

Njrgdrinkin I had tones of work left on Friday night but I went to NJRG because G is back in town! So I went out to NJRG and found G. What a perfect time we are in! J, D, Mlcm were there too. We had some session on bouldering and later did some ropes.
After 10:30 we all went to Houlihans for a drink. A DRINK.... I had two at least... Oh well, that is the usual case anyway. That was fun talking about climbing and Red Rocks.

 今日はGさんがLas Vegas来るということもあって金曜の夜に仕事が大量に残っているのにもかかわらず急いでNJRGへ向かった。そしたらGさん少し遅れて登場!やはり長年のNJRGキャリア、人気者だ(。・_・。) Jさん、Dさん、Mlcmさん、みんないたしね♪
 てなわけで、ボルダリングを何個かセッション。やはりGさん、元々強いけどもっと強くなってる!雑さがあまり変わってないのがウケた。まぁ逆に安心したというか。
 その後はだらだらとルート。5.12-、でGさんも自分もやはり落ちる。つかれきってたので後はさらにだらだらと5.10+などをやる。疲れててもできちゃうもんだ・・・

 えー、閉店10:30になったのですが、みんなで一杯飲みに行くことになった。その一杯が2杯になっててかなり遅くまでくっちゃべってしまった。まぁみんなクライミングのことばっか話してるんですけどね。今回は特にVegasにあるRed Rockに来いという話題ばっかりでした。あぁ、赤い岩を登りたい。

写真:左からGさん、Mlcmさん、Jさん。よーくみるとアジア系が多いな。Mlcmさんはどこ系なのかなぁ、アジアでもラテンでもないとは思うが・・・

| | Comments (1)

February 09, 2008

NJRGに行く

Njrg I went to my first home climbing gym, NJRG or New Jersey Rock Gym. There I saw many familiar faces and I am glad to see them:) J and D were there too!! How nice climbing again.
I thought I came back little stronger than I used to be. Some of V5 rates can be onsited. I also onsite 5.11 lead rope which I could've never done that 4 month ago. So I think I got better eventhough I do not think I got strong... But hey, as long as I meet with my friends and have fun, I don't have to climb that well!

 NJRGに久しぶりに行きました。僕のクライミングはこのジムから始まりました。いわばホームジムでした。行ってみれば顔なじみの人が結構いて、ひさしぶりーとか、どしているのー?とか、ハグとかしてくれてとても嬉しかったです。何だかここでクライミングをし始めて、みんなと一緒に強くなってきたんだなぁと感じました。英語も忘れてなかったようです(笑)
 行ってみると、若干強くなったような気がしました。もともとこのジムではダイナミックな動きと、パワー系の動きが多いのですが、日本ではもっとスタティックで細かいホールドが多くその方面でも少しずつ強くなったので、全体的な動きが良くなっているような感じがしました。NJRGのV5は昔は時間をかけて登っていたのが、オンサイトや数トライで落とせるのが増えてました。一方全然やっていなかったルートもやってみたら、ドッカブリのルートばかりですが5.11もオンサイトできるのがあったりで、少し強くなっているように思いました。5.10+はオンサイトはほぼ確実なのがまた不思議でした。あんなのもっと難しかったのに・・・。

 まぁともあれ、ホームジムに戻れてよかったです。みんなと一緒にわいわい登れたのがすごく良かったです♪

| | Comments (1)

February 05, 2008

NJ出張

Usjunk I am in NJ for business trip... Not in the coldest time of the year... Oh well. It has been almost 3 month after I left US but it is good to be back in US. I took a noon flight and got in JFK at around 10:00am. I directly went to hotel and prepared to go to meeting in NJ office. They made me work on the first day! fcuk but its okay, I am jet lagged and am not listening to anything, ahaha.
Few days later, this is my desk.... All the american junks the coke and the ober sweet tea... Tea is gigantic too... Well, any way, I am back in US.

 急遽、NJ出張になりますた。もともと出張が分かってたけども、来るのがかなり早まった!しかも、帰りの日程もあいまいというこの事態。まぁとりあえず飛行機乗りますた。ついたらホテルへ直行。ちょっと支度して会社へ・・・。ミーティング詰めでかなりシンドイ。しょうがないですね・・・。最後のミーティングなんてほとんど気絶してますたorz とりあえずNJに戻ってきて、何となく懐かしかった。でもさ、この写真2日か3日目に撮ったんですが、もうアメリカンジャンク尽くしです。だめだなぁぁぁ。

| | Comments (1)

February 03, 2008

Isaraへ行く

Isara01 My friend who I met in Mitake took me to his home ground gym "Isara" at Kichijoji. He told me that the holds will be changed the next day so many people will be coming over but seems like there weren't so many in the morning. The gym is not so big but it was tall for bouldering. Quite fun:) There were little bit of mantle area which is very rare in Japan.
Oh, by the way, it was snowing heavily...

 今日はIsara(吉祥寺)へ行きました。御嶽で出会った飲み仲間、いや飲みが好きなクライマーがどーしてもホームジムに来てくれということだったので吉祥寺まで遠征しにいきました。ここ、2階建てなんですが吹き抜けでボルダリングも2階くらいの高さがありなかなかスリルがあって楽しい。フェース、かなりのかぶり、うすかぶり、かぶりからマントルという約4つの壁がある。なかなか色々やりがいがあって楽しい。ムーヴもPUMPとは違うのがあったりで新鮮だった。
Isara02

 しかし、ああーー。仕事があるのが欝ですなぁ。出張も急に決まったし登ってる暇はあまりないのだが・・・まぁしょがない、クライミングは楽しいし♪

| | Comments (3)

February 01, 2008

またもや御嶽

ねxKodomotuyoi I went out for Mitake again and tried some of Sho Dan... but no luck again. They are very difficult... My motivation has been decreasing lately but some day I will be able to climb them:) In the morning, I tried Fat Blocker (Sho Dan) and Pinch Overhang (Sho Dan) again. Both of them, I had some progress but not able to finish them up. It's okay, as long as they are fun!
Afternoon I moved to different area where my friends are having sessions. 3 Kyu and 2 Kyu levels but they were hard as well... I guess I was tired already.
Photo is not me, btwy.

 今日は朝からピンチオーバーハング(初段)、ファットブロッカー(初段)をやってました。とりあえず完登ことはできませんでしが、少し進んだ。ピンチはランジ後の突起に若干引っかかった。ブロッカーは初めの核心の抜け方が分かった(僕の背だとキョンを深く決めるのではなく、軽くキョンをしてすぐに小ピンチをつかむ)。

↑ファット・ブロッカー(初段)をトライ中のたまりっひ(まだ登れてません)

 午後はJ&Sの友人が来たので忍者岩近くにある薄かぶりの岩に移動。3級やら2級やらをやったのですがあまりの初段打ち込みすぎで疲れて全然ダメでしたー。

 写真は中学生クライマー。超強いよ!!

| | Comments (1)

« January 2008 | Main | March 2008 »