« NJ出張 | Main | NJRGの友達と飲みに行く »

February 09, 2008

NJRGに行く

Njrg I went to my first home climbing gym, NJRG or New Jersey Rock Gym. There I saw many familiar faces and I am glad to see them:) J and D were there too!! How nice climbing again.
I thought I came back little stronger than I used to be. Some of V5 rates can be onsited. I also onsite 5.11 lead rope which I could've never done that 4 month ago. So I think I got better eventhough I do not think I got strong... But hey, as long as I meet with my friends and have fun, I don't have to climb that well!

 NJRGに久しぶりに行きました。僕のクライミングはこのジムから始まりました。いわばホームジムでした。行ってみれば顔なじみの人が結構いて、ひさしぶりーとか、どしているのー?とか、ハグとかしてくれてとても嬉しかったです。何だかここでクライミングをし始めて、みんなと一緒に強くなってきたんだなぁと感じました。英語も忘れてなかったようです(笑)
 行ってみると、若干強くなったような気がしました。もともとこのジムではダイナミックな動きと、パワー系の動きが多いのですが、日本ではもっとスタティックで細かいホールドが多くその方面でも少しずつ強くなったので、全体的な動きが良くなっているような感じがしました。NJRGのV5は昔は時間をかけて登っていたのが、オンサイトや数トライで落とせるのが増えてました。一方全然やっていなかったルートもやってみたら、ドッカブリのルートばかりですが5.11もオンサイトできるのがあったりで、少し強くなっているように思いました。5.10+はオンサイトはほぼ確実なのがまた不思議でした。あんなのもっと難しかったのに・・・。

 まぁともあれ、ホームジムに戻れてよかったです。みんなと一緒にわいわい登れたのがすごく良かったです♪

|

« NJ出張 | Main | NJRGの友達と飲みに行く »

クライミング:ジム」カテゴリの記事

Comments

sungoodhappy02
Your affection for your first gym and its wacky and endearing characters is most touching. And you are definitely stronger. Or lighter. Or both. Doesn't matter. It all adds up. Better technique from being outside also, which is great. It was great to see you again and witness your improvements!bud

thunderrockthunder <= That's my new signature beeotch.

Posted by: RedRocker | February 17, 2008 at 11:02 AM

Post a comment



(Not displayed with comment.)


Comments are moderated, and will not appear on this weblog until the author has approved them.



« NJ出張 | Main | NJRGの友達と飲みに行く »