« 御嶽で残課題たちを触る! | Main | そうだ長野に行こう♪ »

June 08, 2008

小川山で色々打つ(神の瞳や忘却岩)

Ogawayama20080607_01 Sorry guys... here's English version of my Ogawayama trip report.

This weekend we went spend almost full day in Ogawayama. Because I have finished the super classic problem, Eihabu Sencho (1Q), I have started to wonder around the rock garden. The atmosphere in Ogawayama is very close to Peterskill in Gunks because of the trees and the rocky areas. The big difference is Ogawayama is very humid:( I have to come back on automn.

What I have started to try was Kami-no-hitomi (Sho Dan), which supposed to be an lucky Sho Dan but it came out be difficult and unfinished. Because I was there myself plus no spotter; I had to figure out the move by myself and I got so tired after trying several times. The biggest crocks is at the mantle therefore by the time I reached the top, I was ober exhausted. Well, I will finish up the next time:) The top photo is me trying Kami-no-hitomi

Just to see some other problems, I went to Boukyaku Boulder and tried Boukyaku-no-hate (Sho Dan), Boukyaku-no-kawa (2 Dan), and Boukyaku Mantle (2Q) but I was so tired, I could only fool around with the boulder. Oh well....

The next day, I went again to Kami-no-hitomi and there were few climbers helping me spot but my fingers were hurt already... I will try the best next time, man!


簡易報告を撤回してちゃんと報告。でも課題は何も落としていないですよ!

時間としては約1日分、小川山にいました。が、成果は全くなし。初日は午後からひとりで神の瞳(初段)を打っていたのですが、ムーヴがわからなく解決しているうちに体力限界になってしまった。マットもひとつでしたし、スポッターもいないので危険極まりないので本気トライもできず。マントルポジションまでは数十分でいけたのですが、やはり核心であるマントルがどうやっても返せない。後からTさん夫妻が来てムーヴだけ教えてもらったのですが時既に遅しでした。しかしMエモンさんはすごいなぁ。個人的にはひとりであっこまで解決し、進んだので良かったです。(トップの写真は神の瞳をトライ中のたまりっひ)

 もともと左薬指の関節が痛く(筋ではない)参っていたので楽しむためにTさん夫妻と合流して忘却岩も見にいきました。そこでは、忘却の果て(初段)忘却の河(2段)忘却マントル(2級)を触った。もちろんどれも疲労とぬめりでダメでした。

Ogawayama20080607_02
↑忘却の果て(初段)をトライするたまりっひ

Ogawayama20080607_03
↑忘却の河(2段)をトライするたまりっひ

 翌日も神の瞳を打ちに行ったら、横パンの知り合いがいっぱいいたので心強いと思ったが指皮が痛くてTさんムーヴはできず敗退。田嶋ハング(初段)をうちに逆方面へ移動。田嶋ハングは2便うち左足ヒールするとこまで進んだけどダメですた。まぁ進んだから良かったです。

Ogawayama20080607_05
↑田嶋ハング(初段)をトライするたまりっひ


残課題はこれら:
 神の瞳(初段)⇒マントル返せず
 忘却の果て(初段)⇒手を返すだけしかしてない
 忘却の河(2段)⇒スタートできました・・・so what!?
 忘却マントル(2級)⇒元気なときにでもやります
 田嶋ハング(初段)⇒ヒールが届かない・・・俺の足、短い

|

« 御嶽で残課題たちを触る! | Main | そうだ長野に行こう♪ »

クライミング:小川山」カテゴリの記事

Comments

どもども、先日はお世話になりました。
夜は一緒に飲めて楽しかったですw。
神の瞳も田嶋ももうすぐですね。
今週末も行くんですか?
もちろん僕らは出撃ですw。

Posted by: T♂ | June 12, 2008 at 10:44 AM

T♂さん>

コメントありがとうございます!!!
我々も出撃しますよ!
瞳も田嶋さんもやらねばならぬです!
忘却の果ては終わりましたか?

Posted by: たまりっひ | June 12, 2008 at 08:00 PM

どうも~先週はお世話になりました。
宴もとても楽しかったです♪
ええ!今週もお天気よさげですね~♪
楽しみですね。
例の課題をバタバタとやっちゃってください!

あ、♂は忘却の果て落としましたよ!
私もそろそろ復活したい...

Posted by: T♀ | June 12, 2008 at 08:13 PM

T♀さん>

果てを落とされたみたいですね!すごいいい
早く復帰して下さい♪
今回の小川山の成果はあの宴でした(= ̄▽ ̄=)V
ありがとうございました&楽しかったです!

Posted by: たまりっひ | June 12, 2008 at 10:25 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)


Comments are moderated, and will not appear on this weblog until the author has approved them.



« 御嶽で残課題たちを触る! | Main | そうだ長野に行こう♪ »