« Nikon D90:動画を研究してみる | Main | 新原ビーチでボルダリング »

December 20, 2008

具志頭ボルダリング12月(リヴェンジ!)

Ogawayama20081221_01 Yes yes yes, we went to Okinawa for bouldering again to revenge Chock Stone Attack (1D or V7). On the last trip, I was about to finish the problem because I was able to go to the lip of the problem. However I have found that the crucks was after the lip... Because the route is long and overhanging, all of the energy is gone by the time I get the lip. I have finished CSA and the key was, move very fast before the lip; after the lip, its all gamba:) Anyway, I thank T for all the support.

 急遽、沖縄へ行って登りに行きました(笑)完全にリベンジです。3月末までに消去しないといけない会社の福利厚生消化+マイレージ消化で行ったのですが・・・。
 初日は夕方到着+風邪+食事で終了。2日目は風邪+湿度高いで×。3日目は療養で具志頭は行かず。4日目で体調も60%ほど回復して、岩肌も乾燥していたので登ることにした。

 で、成果はCSAことチョックストーンアタック(初段 V7)。かなり打ちました、はい。下部は自動化し高速に動けるようにまでなり、上部は気合で登りきりました。結局、リップからが核心だと思いました。本当に上は怖い!
Ogawayama20081221_02
↑CSAの下部を裏側から

Ogawayama20081221_03
↑恒例の不貞寝www

 いろいろ動画を研究していると、リップ取りをランジ気味で取る人もいれば、ガバカチをつなぐ人もいるみたいです。結局、僕の場合はガバカチを使うと体力も吸い取られるしリーチで少しはがれてしまう恐れもあるので諦めてランジしました。最終日は非常に止まりが良くてリップで落ちることはほとんどありませんでした。

↑チョックストーンアタック(初段 V7)を完登するたまりっひ

|

« Nikon D90:動画を研究してみる | Main | 新原ビーチでボルダリング »

クライミング:具志頭」カテゴリの記事

Comments

WOW! Did you just climb a V7?? That's awesome man! You're going to kick a$$ in Hueco!

Posted by: G-monkey | December 23, 2008 at 04:47 PM

G-monkey>

Yeaaap, I have finished the problem. It was rated with japanese and V grade so I assume it is the correct V7. Ask bear about the problem, he tried it 2 months ago:)

Posted by: たまりっひ | December 24, 2008 at 03:34 AM

Post a comment



(Not displayed with comment.)


Comments are moderated, and will not appear on this weblog until the author has approved them.



« Nikon D90:動画を研究してみる | Main | 新原ビーチでボルダリング »